No products in the cart

Raissa & Joyce de Haas
Double Dutch Drinks
Je kan er niet naast kijken: Raissa en Joyce staan niet alleen aan het hoofd van het verfrissende tonicmerk Double Dutch Drinks, ze zijn ook tweelingzussen.
Beiden studeerden aan het University College of Londen toen de gin tonic-hype doorbrak. Bij gebrek aan inventieve tonics op de markt, besloten ze zelf een nieuw merk te lanceren waarbij de focus ligt op duurzaamheid en plezier hebben. Raissa won met haar thesis over haar tonic trouwens een prijs en geldbedrag, wat meteen werd geïnvesteerd om het bedrijf in Engeland op te richten. Sinds 2020 heeft ook het beroemde Heineken een belang van 10% in Double Dutch Drinks.
“Onze passie voor smaken inspireert onze constante zoektocht naar nieuwe en verrassende recepten.”
Met hun gewaagde idee wonnen ze al snel awards zoals de Foodpreneur Award van Richard Branson in 2015 en de Best Adult Soft Drink Award bij de World Beverage Innovation Awards in 2016. In 2019 werden ze met hun merk Double Dutch door het blad Forbes verkozen in de lijst “30 under 30”.
Ondanks het succesverhaal, hadden Raissa en Joyce toch te kampen met enkele uitdagingen en tegenslagen. Ze delen graag met jullie:
✓ Hoe de zoektocht naar de juiste mensen hun groei belemmerde
✓ Hoe de coronacrisis er ook bij hen stevig inhakte
✓ Waarom ze uiteindelijk kozen voor een externe investeerder.

Foto double dutch drinks – © Simon Hanna